רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

אדריכלות בית קרקע

אדריכלות בית קרקע הינו אחד הפרויקטים היותר כיפיים ומעניינים ונפוצים שניתן לראות כיום, למרות מחירי הדיור ועלויות הבניה הצמודות למדד ומרקיעים לשחקים ללא הפסקה.

אדריכלות לבתי קרקע – מה הסוד בעצם?

אדריכלות בית קרקע היא מה שאנשים עובדים חיים שלמים כדי לקבל ולא בכדי. אם גם אתם יוצאים לדרך ורוצים לשמוע על התהליך של אדריכלות בית קרקע אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הזה. כאן תקבלו את המידע הראשוני איתו אתם צריכים לצאת לדרך. למי שמגיע מחוץ לעולם העיצוב, האדריכלות והבניה, לעיתים יש אתגרים בהבנה של העולם הזה והאופן בו הוא מתנהל. כדי לפזר את הערפל אנחנו כאן, עם מידע פשוט, נהיר וקריא, שיעזור לכם לעשות סדר וכמו 'ליישר קו'.

פרויקטים אחרונים

לפני שתתחילו לקרוא דעו כי אני כאן

כותבת המאמר היא אסתי איפרגן אדריכלית ומעצבת פנים כבר 15 שנים. לאורך שנים של עבודה בשורה של פרויקטים בענף הבניה תמיד הבאתי מקצוענות, מיומנות והרבה ידע. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר ולקבל שירות מלא ואיכותי בכל זמן בו תבחרו. אני אשמח לעבור אתכם את התהליך ומזמינה אתכם להיות איתי בקשר בכל נושא.

אדריכלות בית קרקע היא קודם כל תכנון אדריכלי

רגע לפני שאנחנו נדבר על השלבים השונים של אדריכלות בית קרקע אולי נגיד קודם כל מה זו בעצם אדריכלות בית קרקע. בגדול, אדריכלות לבתי קרקע היא יצירה של תכנית על פיה ניצור את הבית. התכנית צריכה לשקף כמובן את הצרכים של הלקוח ומשפתו ומה הראיה בעתיד וצרכי התכנון.

אדריכלות בית קרקע שמתבצעת בידי אדריכל בתים פרטיים היא גם יצירה של תכנית שתפקידה לשקף את הצרכים של הסביבה, כלומר, התאמה של הבית לתשתיות, היכרות עם תא השטח ועם המפלסים השונים בתוכו. כמובן, אדריכלות בית קרקע צריכה להיות תכנית בטיחותית, יצירה של תכנית עבור בית בו יכולים להתגורר בלי כל חשש.

מטבע הדברים ענף הבניה היה פרוץ לאורך שנים ולכן היום יותר מתמיד כדי להוציא ולקבל היתר בניה, אדריכלות בתים פרטיים צריכה להיות תכנית מפורטת ומדויקת, אותה יוצר ומתכנן מי שהוכשר לעבוד בתחום בתור אדריכל ופשוט יודע מה הוא עושה.

מה השלבים השונים של אדריכלות בית קרקע?

כמובן שאין כזה דבר יצירה של תכנית יש מאין. אדריכלות בית קרקע היא תכנית שלוקח זמן ליצור וכזו שהרבה פעמים חוזרת לתיקונים. משום שמטבע הדברים אולי אתם לא בקיאים בתהליך כאן תמצאו רשימה קצרה של סדר הדברים.

אדריכלות בית קרקע מתחילה מהכרת השטח המיועד

מובן שהיום בשנת 2022 האדריכל לא חייב לבוא לשטח כדי ליצור אדריכלות בית קרקע אבל הוא כן צריך להיות בקיא בנתונים. אדריכלות בית קרקע יכולה להיות רק אחרי יצירה של סדרת תמונות בנוסף לשורה של מדידות של תא השטח הנעשות בידי אנשי מקצוע כדי שהנתונים היבשים ישקפו נכונה את מה שמתקיים בשטח. זאת כדי שהתכנית באמת תתאים למה שמתרחש בפועל בשטח.

אדריכלות לבית קרקע בשלב השני אמורה להכיל את הצרכים שלכם

הרי האדריכל הוא לא מי שעתיד לגור בבית הזה, מי שעתיד לחיות בבית הזה הוא הלקוח ולכן אדריכלות בית קרקע היא אדריכלות שצריכה לשקף את הצרכים של בני הבית. דוגמאות פשוטות לכך הן משפחות עם הרבה ילדים לעומת משפחות עם מעט ילדים יחסית. גודל חדרי השינה והכמות שלהן היא נגזרת ישירה של מספר הלנים בבית.

זו כמובן לא הרובריקה היחידה שדורשת מענה בשטח. אם מדובר על מי שאוהבים לארח אדריכלות בית קרקע צריכה לשקף את זה. אם מדובר על מי שעובדים מהבית גם שם התכנית האדריכלית צריכה להלום את הצרכים השונים בחיי היום יום של מי שמבקשים את העבודה.

תכנון אדריכלי לבית קרקע היא תכנית שעוברת שינויים עד לקבלה של היתר בניה

יכול להיות שהאדריכלית יצרה תכנית מושלמת עבור הלקוח, אבל כל עוד הוועדה של הרשות המקומית לא מאשרת את התכנית והיתר הבניה אי אפשר לשמוח. לעיתים מדובר על תהליך פשוט ולעיתים עד שפותחים את השמפניה ומתחילים לחגוג לוקח קצת זמן. אדריכלות בית קרקע אולי אפילו יותר ממקרים אחרים היא תכנית אותה משנים מספר פעמים עד שמגיעים לתוצאה שתהיה מקובלת באמת על כולם.

בניית הבית בסופו של יום תבוצע בידי קבלן הבניה

רק בסופו של התהליך הארוך הקבלן מקבל את החומרים ואת התכניות לביצוע ויכול לצאת איתם לדרך ולבצע את העבודה שלו. אדריכלות בית קרקע היא הרבה פעמים תכנית יחסית גדולה משום שמדובר ממש על יצירה של בית מאפס כך שאולי לוקח זמן להגיע לתוצאה אבל חשוב לנשום עמוק ולזכור מה המטרה הגדולה בסופו של דבר.

להצעת מחיר מותאמת אישית - מלאו את הפרטים!

אשמח ללוות אתכם בתהליך בניית הבית שעליו חלמתם

אחרי שנים של ניסיון בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים אני יכולה לומר שיש לי את הכלים הנכונים לעזור גם לכם בתכנון בית הקרקע שאותו דמיינתם. אז אם כבר רכשתם שטח ואתם מעוניינים לשמוע עוד ולהכיר אותי, זה הזמן ליצור קשר.

 

5/5 - (8 דירוגים)
דילוג לתוכן