רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

שימוש חורג וחריגות בניה במושבים

חריגות בניה במושבים נפוצות בכל רחבי הארץ, כולנו מכירים מקרים של שימוש חורג במושב ובקרקע. אם גם אצלכם יש חריגה הגיע הזמן שתתחילו לישון טוב בלילה. אין סיבה שתחיו תחת חשש לקבלת צו הריסה כאשר אפשר להסדיר חריגות בנייה במושבים בהליך חוקי, המשרד לאדריכלות של אסתי איפרגן הוא הכתובת.

מהן חריגות בניה במושבים?

ראשית נציין שקיימים מקרים בהם בעלי הנכס מודעים לחריגת הבנייה לצד מקרים בהם החריגה נובעת מתכנון שגוי של המבנה (ללא ידיעת בעלי הבית).

מקרים נפוצים של שימוש חורג בקרקע הם הקמת מחסן או יחידת דיור ללא קבלת היתר בניה. דיווח של אחד השכנים על חריגת הבניה שלכם למנהל מקרקעי ישראל, ככל הנראה יוביל לכך שישלח אליכם צוות לבחינת החריגה ובהתאם לממצאים תוגש כנגדכם תביעה בגין בניה לא חוקית.

שימוש חורג במושבים מהווה עבירה פלילית בגינה אתם עשויים לקבל קנס כספי גבוה ואף עונש מאסר.

איתור שימוש חורג במושבים

חוששים שיש אצלכם חריגות בניה? לא בטוחים האם התקבל היתר בניה בעבור יחידת הדיור שבניתם? אל תמתינו לרגע בו תיתפסו. חריגות בניה במושבים הן לא משחק ילדים.

תהיו אתם חכמים יותר ותפנו עוד היום אל משרד אדריכלות לטובת בדיקה והסדרת שימוש חורג מהיתר. פניה יזומה שלכם עשויה לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש.

שימוש חורג מהיתר
שימוש חורג מהיתר

מה זה שימוש חורג במושבים?

מנהל מקרקעי ישראל קובע ייעוד בעבור כל קרקע, אם אתם עושים שימוש לא תואם במודע או לא במודע – אתם חשופים לתביעה. כך למשל, הקמת מחסן ללא אישור על שטח נחלה שמיועד לחקלאות אינה חוקית.

דוגמה נוספת לחריגת בנייה נפוצה היא שימוש במבנה שמיועד למסחר למטרת מגורים. במושבים אני נתקלת רבות במקרים בהם התקבל אישור לבניית יחידת דיור אך היחידה שהוקמה אינה תואמת את התכנית שאושרה.

חשוב להבין שגם כאשר השטח נמצא בבעלותכם אין משמעות הדבר שאתם רשאים לעשות בו כרצונכם.

להשארת פרטים וקבלת הצעת מחיר לחצו כאן

איך מונעים חריגות בניה במושבים?

עשו לעצמכם כלל ללוות כל פרויקט בניה עם משרד אדריכלים שמתמחה במושבים. אני כאדריכלית מקפידה להציג בפני כל לקוח את תכניות הבניה עם דגש על הלימה להיתר הבניה שהתקבל.

תהליך מסודר וחוקי יכלול את הגשת כל המסמכים והתכניות לקבלת האישורים הדרושים. במידה ולא התקבל היתר הבניה המבוקש נבחן את הסיבות לדחייה, נבצע את השינויים הדרושים ונגיש את הבקשה לאישור מחודש.

רק לאחר קבלת היתר בניה שתואם את התכניות ניתן יהיה להתחיל בבנייה. התחלת בניה טרם קבלת היתר אינה חוקית.

שימוש חורג בנחלות
שימוש חורג בנחלות

כמה עולה להסדיר חריגות בניה במושבים?

עלויות של הליך הסדרת שימוש חורג במושבים נקבעות על פי סוג החריגה, היקף החריגה, המיקום וההיתרים שהתקבלו או לא התקבלו כלל.

הסדרת שימוש חורג מקרקעין תהיה פשוטה ומהירה יותר כאשר מדובר במחסן בהשוואה אל יחידת דיור שהוקמה ללא אישור. המחיר נקבע ביחס ישיר למספר שעות העבודה.

עלות של הסדרת שימוש חורג בנחלות מתחילה מ-8,000 ₪ ומגיעה עד 50,000 ₪.

איך מסדירים חריגות בניה במושבים?

מיד כאשר גיליתם שיש אצלכם שימוש חורג בקרקע כדאי לפנות אל אדריכלים שמתמחים בתחום. שימוש חורג בחלקות חקלאיות מהווה עבירה על החוק לכל דבר.

לא הספקתם לפנות בעצמכם אל אדריכל בית פרטי וקבלתם כבר הודעה על חריגת בנייה שהתגלתה אצלכם בנחלה? אל תיכנסו ללחץ, ייתכן ואתם נמצאים עדיין במצב בו אפשר יהיה להגיע להסדר ברמה הרגולטורית (מחוץ לבית המשפט).

מהרו לפנות עוד היום אל אדריכל היתר לשימוש חורג שיש לו ניסיון במקרים דומים. במשרד שלי מקרים של חריגות בניה במושבים מטופלים במהרה במטרה להגיע להסדר מול הרשויות ללא הריסת המבנה.

קבלת היתרי בניה בדיעבד אפשרית במקרים רבים, צריך רק לדעת לפנות אל הגורם המקצועי הנכון.

שימוש חורג בחלקות חקלאיות
שימוש חורג בחלקות חקלאיות

איך אדריכל מטפל בחריגות בניה?

מיד לאחר קבלת פרטי המקרה נתאם ביקור בשטח לטובת מדידות ובחינת המאפיינים של המבנה. צוות מקצועי בודק את היתרי הבניה, את החריגה, את המסמכים ואת ההודעה שקבלתם על חריגת הבניה.

הסדרת נחלות במושבים מתבצעת בצורה שונה מזו של הסדרת חריגות בניה עירוניות, הקפידו לפנות אל משרד אדריכלות עם ניסיון רלוונטי.

בהתאם לפרטי המקרה נסייע בהגשת בקשת היתר בדיעבד. הניסוח של הבקשה יחד עם צירוף של המסמכים הנכונים מגדיל את סיכויי ההצלחה.

להצעת מחיר מותאמת אישית - מלאו את הפרטים!

מי מאשר חריגות בניה?

לאחר הגשת המסמכים לקבלת היתר או היתר בדיעבד הדיון בדברים מועבר את הוועדה המקומית לתכנון ובניה. במקרים של חריגת בניה קטנה שאינה מפריעה לאיש יש לכם סיכוי טוב לקבל אישור בדיעבד ולהפוך את הבניה לחוקית.

הבקשה שלכם לא אושרה? תוכלו להמשיך בהליך מול הוועדה או לחילופין להרוס את המבנה החורג. אותרו אצלכם חריגות בניה? חייגו אליי עוד היום ונמצא יחד את הפתרון הנכון ביותר. כבר לאחר שיחה אחת תהיו רגועים בידיעה שאתם בידיים טובות.

מה ההבדל בין חריגות בניה במושבים לבין חריגות בנייה בעיר?

שימוש חורג במושבים בהם לכל חבר מושב שטח משלו עם מרחב מחייה לרוב אינו מפריע לשכנים או גורע מזכויות הציבור.

אין משמעות הדבר שבעלי נחלות במושבים רשאים לעשות בשטח כרצונם, אך תיתכן גמישות במתן היתרי בנייה בהשוואה לקשיחות שנהוגה בערים.

חריגת בנייה בעיר פוגעת בזכויות של השכנים או בשטח בבעלות משותפת, אין לוועדה כל יכולת לגלות גמישות במתן היתרי בנייה.

אדריכל היתר לשימוש חורג
אדריכל היתר לשימוש חורג

הסדרת חריגות בניה מבצעים עם המקצוענים בתחום

התנהלות נכונה, אמינה, כנה ומקצועית היא המפתח להסדרת שימוש חורג במושבים. עם הגישה הנכונה תגלו שאפשר לקבל היתרי בניה בדיעבד ולהימנע כך מקנסות, הליכים משפטיים ובעיקר, הריסת המבנה.

המשרד של אסתי איפרגן ידוע כמנוסה, מקצועי, יעיל ובעיקר בתוצאות שמדברו בעד עצמן. יש לכם שאלות על שימוש חורג במושבים? צרו קשר.

5/5 - (19 דירוגים)
דילוג לתוכן