רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

תכנון אדריכלי בתים פרטיים

אין משהו שהוא חשוב יותר ומורכב מאשר תכנון אדריכלי בתים פרטיים. בסופו של יום אנחנו חיים במדינת ישראל, מדינה בה רבים לא זוכים להגשים את החלום שלהם לבית פרטי משלהם. תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא תהליך מורכב שדורש היכרות עם עולם העיצוב והתכנון מצד אחד ומהצד השני, הוא תהליך מלא ביצירה, חשיבה קדימה וההזדמנות באמת להפוך חיים של אחרים טובים יותר.

אדריכלות בתים פרטיים

תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא עולם מלא וכמובן שלא נצליח לגעת בכולו במאמר קצר. אבל אנחנו כן נצליח לדבר על כל הדברים שחשוב לדעת כאשר מדובר על תכנון אדריכלי בתים פרטיים. אנחנו נדבר על האופן בו יוצאים לקראת תכנון אדריכלי בית פרטי ועל הנגזרות השונות שיש לתכנון הזה. אם אתם רגע לפני תהליך בניה ומחפשים מידע שיעזור לכם להחליט החלטות נכונות יותר, נשמו עמוק, קחו דף ועט, כי את התובנות שיהיו לכם כאן כדאי לכם לזכור טוב, טוב.

פרויקטים אחרונים

תכנון אדריכלי בתים פרטיים בראש ובראשונה צריך בגלל הרגולטור

לבנות בית פרטי במדינת ישראל זה לא תהליך כל כך פשוט. כדי להגיע לידי כך יש לעבור מסע לא פשוט בעקבות קבלת אישורים שלא תמיד מקבלים בקלות. תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא תהליך בו אנחנו צריכים להבין איך אנחנו יוצרים תכנית שבין היתר תצליח לעבור את הביקורת של הוועדה ברשות המקומית.

לפעמים זה נשמע כמו עוד סעיף לא מעניין אבל האמת היא שחשוב לשים לכך לב כי בלי האישורים הללו לא נצליח להתקדם. אדריכל בית פרטי חייב לכלול גם את הראיה הזו, אחרת לא נצליח לקדם את הפרויקט שלשמו התכנסנו לכתחילה.

תכנון אדריכלי לבתים פרטיים צריך לשקף את הצרכים

תהיו מופתעים לשמוע על כך אבל תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא לא רק עבור בתים פרטיים, הוא גם עבור בתי עסק ועוד. תכנון אדריכלי הוא תהליך בו אנחנו צריכים להבין קודם כל מה הצרכים וליצור חלל שמתאים לצרכים הללו. בין היתר, כאשר אנחנו מדברים על צרכים אנחנו מדברים גם על יצירה של נקודות מוארות בתוך הבית, בגלל הצורך של כל אחד לחיות באור.

אדריכל בתים פרטיים צריך לכלול בין היתר התחשבות במה שקורה בחוץ. אם למשל אנחנו מדברים על תכנון אדריכלי בתים פרטיים בירושלים הדבר הנכון הוא ליצור בית שבחזיתו משקף את מה שמתרחש בשאר הרחוב. אם מדובר על בית ביישוב, אולי לא נכון להתפרע עם מונומנט מיותר. כלומר, תכנון אדריכלות בית פרטי צריך להיעשות בטוב טעם תוך בחינה של הצרכים מבפנים ומבחוץ.

תכנון אדריכלי לבתים פרטיים
תכנון אדריכלי לבתים פרטיים

תכנון אדריכלי בתים פרטיים חייב לכלול מבט אל החוץ

לא רק אל הרחוב, אלא על השטח עצמו. כלומר, תכנון אדריכלי בתים פרטיים בדרך כלל יכלול תכנית עבור הגינה או החצר שנמצאת בסמוך לבית. תכנון אדריכלי בתים פרטיים הרבה פעמים יכלול הצללה למשל בשטח החיצוני לבית, יצירה של מקום משחק לילדים, יצירה של פינת ישיבה ועוד. כלומר, קל להתייחס לתהליך של תכנון בתים פרטיים בתור משהו שנותן פיתרון הנדסי בלבד, אבל האמת היא כי יש לו כל כך הרבה מה לתרום במישורים נוספים של הבית.

תכנון אדריכלי בתים פרטיים בידי אדריכל מוביל

תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא המפה שמסמנת את היעד הסופי. כלומר, אם אתם רוצים שהבית שלכם יהיה בדיוק מה שחלמתם עליו, בלי תכנון אדריכלי לבית פרטי שעונה לצרכים שלכם, אתם פשוט לא תגיעו לשם. זה אמנם אומר שצריך לבחון את הדברים כמה פעמים, לא לקבל הנחיות כאילו זה מובן מאליו ולבחור כמובן איש מקצוע שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו.

אבל תכנון אדריכלי בתים פרטיים הוא גם תהליך בו חשוב לקחת את הזמן ולא להתבייש להציף כל נושא. הרבה פעמים לקוחות נמנעים מלהגיד את דעתם בגלל מגוון רחב של סיבות. אף אחת מהן לא רלוונטית משום שאתם לא יוצאים למסע כזה כל יום. אם אתם כבר בדרך למה שהוא לא יהיה בסופו של דבר על פי טעמכם בדיוק?

תכנון אדריכלי לבתים
תכנון אדריכלי לבתים

להצעת מחיר מותאמת אישית - מלאו את הפרטים!

תכנון אדריכלי בתים פרטיים בדרך כלל עובר כמה תיקונים

בדרך להוצאת היתר בניה יכול להיות שאתם לא מרוצים ויכול להיות שהוועדה של הרשות המקומית תורה לכם לעשות שינויים. זה לא משנה, כמו שאתם פשוט צריכים לבוא מוכנים מבחינה נפשית ולהיות בטוחים שאתם מסוגלים לעמוד בזה. בסופו של דבר זה לא נורא ואיום, אלא פרט חשוב שצריך לדעת אותו ולהתייחס אליו בקלות גדולה יותר כי זה ממש חלק אינטגרלי מהתהליך כולו.

כל מה שאתם צריכים נמצא כאן

אני, אסתי איפרגן, אדריכלית ומעצבת פנים כבר 15 שנים בקירוב. לאורך הדרך עבדתי עם אינספור לקוחות ואני אשמח לעבוד גם אתכם ולהפוך את החיים שלכם טובים יותר. מוזמנים ליצור איתי קשר ולקבל הנחיות וליווי אישי.

5/5 - (8 דירוגים)
דילוג לתוכן