רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

הוצאת היתר לממ"ד

אין לכם ממ"ד בבית או בעסק? ידעתם שאפשר לקבל היתר בניה לממ"ד בהליך מזורז? המציאות הביטחונית מחייבת כל אזרח במרחב מוגן זמין. הוצאת היתר לממ"ד מעלה את השווי של הנכס ומחזקת את תחושת הביטחון. אם אין אצלכם ממ"ד חייגו עוד היום אל אסתי איפרגן להתקנה מקצועית ותקנית במחיר הוגן.

קריטריונים וחוק בניית ממ"ד

חובק בניית ממ"ד קובע חובת התקנת ממ"ד בכל מבנה חדש שהוקם לאחר שנת 1991. את הממ"ד יש לבנות מבטון מזוין עם קירות בעובי של 25 ס"מ לפחות. שטח של ממ"ד שמיועד ל-6 נפשות יהיה 9 מ"ר לפחות.

על הגובה של קירות הממ"ד להיות 2.5-2.8 מטר. הממ"ד יכלול 2 צינורות אוורור (פנימה והחוצה), דלת, חלון. על הדלת והחלון להיות עמידים בפני רסס, הדף וחדירת אוויר.

עדכון מיוחד למלחמת חרבות ברזל 2023

עקב המלחמה שתי הצעות יוצגו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה להאצת בניית מרחבים מוגנים (ממ"דים).

ההצעה הראשונית

הינה פטור מהיתר בנייה עבור בניית ממ"ד במבנים של עד 2 קומות או לבתי קרקע ללא ממ"ד, גם במקרים שאין עוד אחוזי בניה במגרש. עם זאת, הפטור מקבלת היתר יתאפשר רק אם אין חריגות אחרות מהתקנות המפורטות בתכנית החלות על החלקה הספציפית.

יש להגיש את הבקשה לפני תחילת העבודה. יחד עם הבקשה יש לצרף אישור מהנדס מבנים מוסמך המאשרת כי הבנייה המוצעת עומדת בכל התקנות המפורטות.

עם הגשת הבקשה, יבצע פיקוד העורף בדיקה יסודית תוך 14 ימי עבודה. לאחר מכן, המבקש יקבל הודעה מיידית על ההחלטה, בין אם מדובר באישור ובין אם מדובר בדחיה. במקרה של אישור, ההיתר הזמני יישאר בתוקף למשך שנה, החל ממועד פרסומו הרשמי.

ההצעה השניה

הינה עבור מתן היתרים לבניית ממ"ד בכל מקום, ללא קשר לעמידה בתכנית הספציפית. על פי התכנית, במצבים בהם הקמת הממ"ד בתוך קווי הבניין המיועדים לא תתאפשר, תתאפשר חריגה מקווים אלו. כמובן שיש החרגות

תוקף התכנית הינה ל-5 שנים עם אופציה להארכה נוספת מעת לעת, בלבד שלא יעלה על 5 שנים בכל פעם.

איך בונים ממ"ד בבניין ישן?

ממ"ד הוא תוספת מבורכת בכל בניין מגורים או בית פרטי. המדינה מבקשת לדאוג לביטחון תושביה ובהתאם מעודדת בניית תוספת ממ"דים. היתרי בנייה לבניית ממ"ד ניתנים בהליך מהיר ללא צורך באישור של כלל הדיירים.

שימו לב, בניית תוספת ממ"ד מתאפשרת במקרים מסוימים תוך חריגה מתכנית בניין העיר הנוכחית. הגדרה של הממ"ד כחדר מגורים עשויה לקצר את קבלת ההיתר.

הוצאת היתר לממ"ד תהיה מהירה יותר בהשוואה אל תהליך קבלת היתר לתוספת בניה. בניית תוספת ממ"ד פטורה מהיטל השבחה.

מה חשוב לעשות לפני שמתחילים בהתקנת ממ"ד?

תוספת ממד לבית היא הרבה יותר מעוד עבודת שיפוץ. התקנה מקצועית שמתבססת על תכנון אדריכלי מקצועי הכרחית. הצעד הראשון בדרך אל ממ"ד בטיחותי יהיה פנייה אל משרד אדריכלות מהטובים בתחום.

על המשרד להיות בעל ניסיון ספציפי בבניית ממ"דים וקבלת היתר בנייה לממ"ד. הוצאת היתר לממ"ד דורשת הצגת תכנית אדריכלית, יש לבצע מדידות ולהציג את המיקום המתוכנן של הממ"ד. חריגה מקווי המבנה תאושר במידה ולא תהיה חסימת כניסת אור או אוויר או הפרעה לשכנים.

בשל החשיבות הרבה של הממ"דים הרשויות המקומיות יאשרו הוצאת היתר לממ"ד במקרים בהם השכנים מתנגדים אך אינם מסוגלים להציג הוכחה לפגיעה משמעותית ברמת החיים שלהם או בשווי הנכס.

בנייה עצמית של ממ"ד – מצריך היתר

החלטתם לבנות ממ"ד שלא כחלק מפרויקט תמ"א 38 או פינוי בינוי? דרוש לכם משרד אדריכלים עם ניסיון והכשרה מתאימה. בניית ממ"ד בבית פרטי מחייבת יציקה מדויקת של יסודות וקירות עשויים בטון מגובה התקרה ועד לקרקע.

יש לקבל היתר תוספת ממ"ד לבית קרקע. היתרון שיש לבעלי בתים פרטיים על פני בעלי דירות הוא שבבית פרטי אתם פטורים מקבלת אישור של השכנים בקומות התחתונות.

הוצאת היתר לממ"ד בעבור בתים פרטיים מתאפשרת בהליך מזורז. הניסיון הרב שיש למשרד שלי בבניית ממ"דים וקבלת אישורים מאפשר השלמה מהירה של הפרויקט כולו.

הוצאת היתר לממ"ד
הוצאת היתר לממ"ד

אלו מסמכים יש להגיש לקבלת היתר בניה לממ"ד?

קבלת היתר בניה לממ"ד מתחילה בהגשת בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על הבקשה לכלול מידע לגבי המבנה, מפה טופוגרפית, נתוני מדידות, טופס בקשה, אישור על תשלום אגרה.

ליווי של אדריכל חיוני להכנת כל המסמכים הדרושים להוצאת היתר בניה לממ"ד בהליך מזורז. העלות של הפרויקט נקבעת על פי גודל הממ"ד, סוג מערכת הסינון, הגודל של החלונות, סוג הדלת, המיקום של הממ"ד.

כמה עולה להוציא היתר בניה לממ"ד?

עלות של הליך הוצאת היתר בניה לממ"ד אינה אחידה. מן הסתם זה תלוי במורכבות הפרויקט, גודל הממ"ד וכדומה. עלות הוצאת היתר לבניית ממ"ד נעה בממוצע בין 15,000-25,000 ש"ח עד לקבלת היתר סופי לבנייה. מחיר ממוצע של בניית ממ"ד יהיה כ-100,000-150,000 ₪ עבור הבנייה בפועל באמצעות קבלן.

משך הזמן הדרוש לטיפול בבקשה וקבלת האישור נע בין חודשיים עד 6 חודשים. הגשה מוקפדת של כל המסמכים הדרושים במועד מקצרת את זמן ההמתנה. הרשויות מעודדות בניית ממ"דים ובהתאם מזרזות את מתן ההיתרים.

להשארת פרטים וקבלת הצעת מחיר לחצו כאן

מי רשאי להגיש בקשת היתר בניה לממ"ד

הוצאת היתר לממ"ד אפשרית בבתים פרטיים וגם בבניינים ישנים. הימצאות של מקלט בבניין אינה צפויה להשפיע על קבלת ההיתר. בעלי דירות בבניינים ישנים מוזמנים להגיש בקשה להיתר בניית ממ"ד בהליך מזורז.

את הבקשה להיתר מגישים יחד עם חתימות אישור מהשכנים, אך סירוב של חלק מהשכנים אינו מונע את קבלת ההיתר.

ממ"ד שמוגדר כחדר נוסף בבית יאפשר לכם לקבל היתר מזורז לחדר מגורים נוסף לכל דבר. בררו מול השכנים בבניין האם הם מעוניינים גם כן בהקמת ממ"ד בדירתם.

מה הסיבה לאישורים המהירים?

הרשויות המקומיות מקפידות לאשר בניית ממ"דים בהליך מהיר ופשוט במטרה לאפשר לכמה שיותר אזרחים למגן את ביתם. הימצאות של ממ"ד בבית עשויה להציל חיים.

באזורים בעלי רגישות ביטחונית הוצאת היתר לממ"ד תטופל במהרה. אם אתם מעוניינים בהקמת ממ"ד צרו קשר עוד היום עם משרד אדריכלים שמתמחה בתחום. הוצאת היתר לממ"ד אפשרית בעבור כל סוגי המבנים כולל מבנים עם חריגות בנייה.

איזה ממ"ד מתאים לבית שלי?

תושבי הארץ כולה זקוקים לממ"ד עם דגש על תושבי החלק הדרומי. בין אם יש לכם מקלט זמין ובין אם לא – תוספת של ממ"ד תקני משלכם תשפר את תחושת הביטחון של כל בני הבית.

החוק קובע קריטריונים אחידים לבניית ממ"ד תקין, יש להקפיד לבצע את התכנון והבנייה בהתאם. אפשר וכדאי לקבל היתר בניה לממ"ד גם בבתים פרטיים וגם בבניינים, את סוג הממ"ד, המיקום והמידות יקבעו אנשי מקצוע לאחר סיור במבנה.

במקרים בהם התנאים בשטח אינם מאפשרים הקמת ממ"ד ניתן יהיה לבחון אפשרות למיגון חדר קיים בבית.

מחפשים משרד אדריכלות להוצאת היתר לממ"ד?

המשרד של אסתי איפרגן ילווה אתם מתחילת הדרך ועד לשלב בו אתם ישנים טוב יותר בלילה בידיעה שיש לכם בבית ממ"ד בטיחותי ותקני. הוצאת היתר לממ"ד הופכת לפעולה פשוטה ומהירה כאשר יש לצדכם משרד אדריכלים מנוסה, מסור ויעיל.

5/5 - (18 דירוגים)
דילוג לתוכן