רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה

חוששים מזמן המתנה ארוך לקבלת היתר בניה? אנחנו כאן בשביל לעשות סדר ולהפוך תהליך שנתפס כמורכב וממושך לפשוט הרבה יותר. על מנת לחשב כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה חשוב להכיר את כל השלבים, להשלים כל שלב במלואו ורק לאחר מכן לעבור אל השלב הבא. הקפדה שלכם על הפרטים הקטנים חיונית למניעת עיכובים מיותרים. ליווי מקצועי של אדריכלית עם ניסיון בקבלת היתרי בנייה בפרויקטים דומים צפוי לחסוך לכם זמן וכסף.

מה זה בכלל היתר בניה?

קבלת היתר בנייה היא למעשה קבלה של רישיון. היתרי בנייה ניתנים על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה. יש להגיש בקשה להיתר בניה אל הוועדה המקומית הרלוונטית.

היתרי בנייה ניתנים בהתאם לחוק התכנון ובניה ועל פי זכויות הבנייה שהוגדרו בתכנית המתאר. ההיתר נדרש בעבור ביצוע שינויים במבנה או הריסתו.

אל היתר הבנייה יצורפו תכניות המבנה, תיאורים מילוליים, מפת מדידה, אישור של הגופים המוסמכים. את הבקשה לקבלת היתר בניה מגיש בעל הזכויות על המקרקעין. יש חשיבות רבה לעריכת הבקשה על ידי איש מקצוע מוסמך.

אם אתם שואלים כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה, במילים פשוטות ניתן לומר, לוקח בדרך כלל בין שנה לשנה וחצי לקבל היתר. 

מה כולל היתר בניה
מה כולל היתר בניה

מה כולל היתר בניה?

  1. פרטים של הגורמים האחראים על התכנון, הבנייה והפיקוח
  2. הצגה של שטחי הבניה והמבנים
  3. תיאור החלוקה בין שטחים עיקריים לבין שטחי שירות
  4. יחס בין המבנה לסביבה כולל כניסת רכבים, כניסת הולכי רגל
  5. פירוט חיבור לתשתיות

מתי אפשר לקבל פטור מהיתר בניה?

פטור מקבלת היתר בניה ניתן יהיה לקבל במקרים של הקמת מבנים פשוטים מאוד מבחינה הנדסית, מבנים שאינם מהווים כל סיכון, הפרעה או מטרד. שינויים במבנה ללא השפעה על חזות הבניין ועל הסביבה, בנייה שאינה נוגעת לשלד הבניין, יציבותו, תפקודו.

אתר מנהל התכנון הוא המקום בו תמצאו פירוט של עבודות בנייה שמזכות אתכם בפטור מקבלת היתר בניה. כך למשל, אין צורך בהיתר בנייה עבור הקמת מחסון כניסה לחנייה, התקנה של גגון, התקנת פרגולה פשוטה / גדר פשוטה, מבנים זמניים (סככה, אוהל) ועוד.

השלבים בדרך להיתר בניה
השלבים בדרך להיתר בניה

השלב הראשון בדרך אל היתר בניה

המסע שלכם לקבלת היתר הבניה המיוחל מתחיל בהגשת בקשה לקבלת תיק מידע להיתר, את הבקשה יש להגיש אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

מגישים את הבקשה דרך מערכת "רישוי זמין". אתם צפויים לקבל את תיק המידע בתוך 30 יום עם תוקף לשנתיים.

על הבקשה שאתם מגישים לכלול מפת מדידה עדכנית, תצלומים, פרטים של המגרש. חשוב לציין שהתשובה תינתן בתוך 30 ימי עבודה ממועד הגשת כל המידע הדרוש.

מתחילים בתכנון האדריכלי

כעת כאשר תיק המידע להיתר נמצא בידנו אפשר יהיה להתחיל בתכנון האדריכלי של המבנה ולהכין את תיק המסמכים הדרוש להגשת הבקשה לקבלת היתר.

על בקשת ההיתר לכלול התייחסות להנחיות ולנהלים של הוועדה המקומית. יש לעמוד בכל התנאים והדרישות להגשת בקשת ההיתר כולל נספח סניטרי, אישור מהג"א, דוח של אגרונום.

להצעת מחיר מותאמת אישית - מלאו את הפרטים!

כמה מהר אפשר להשלים את שלב התכנון?

משך הזמן הדרוש לתכנון אדריכלי נקבע על פי המורכבות של המבנה, הדרישות בתיק המידע, הזמינות והיכולות של הצוות המקצועי. חשוב להקפיד להשלים את שלב התכנון כל עוד תיק המידע עדיין בתוקף.

לאחר השלמת שלב התכנון, איסוף המסמכים וניסוח מדויק של בקשת ההיתר ניתן להתקדם עם הגשה רשמית של הבקשה לקבלת היתר כדי לדעת כמה זמן לוקח להוציא את ההיתר. בקשות לקבלת היתר בנייה מגישים אל הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

מתי נקבל תשובה חיובית או שלילית לבקשת ההיתר?

נרצה לדעת כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה במטרה לבנות לוח זמנים ולהיערך בהתאם. לאחר קבלת בקשת ההיתר שלכם הוועדה המקומית מתחילה בבדיקת תנאי סף שאורכת עד 10 ימי עבודה.

זהו השלב בו הוועדה המקומית מוודאת שהתייחסתם לכל הדרישות שנקבעו בתיק המידע לקבלת היתר. במידה ולא עמדתם בכל הדרישות הוועדה תחזיר אליכם את הבקשה עם דרישה לעריכה מחדש.

אי עמידה מדויקת בדרישות שנקבעו בתיק המידע מעכבת את התהליך.

לאחר אישור תכנוני ממשיכים לשלב הבא

בקשות להיתרי בנייה שמקבלות אישור תכנוני ראשוני מועברות אל השלב הבא. טיפול בבקשת היתר בניה שאינה כוללת הקלות לוקח להוציא היתר בניה עד 45 ימי עבודה מיום קליטת הבקשה במערכת.

כמה זמן לוקח לקבל היתר בניה במקרה של בקשה עם הקלות? אם הגשתם בקשה להיתר בניה עם הקלות יהיה עליכם להמתין עד 90 ימי עבודה מיום קליטת הבקשה.

להשארת פרטים וקבלת הצעת מחיר לחצו כאן

הוועדה בודקת את הבקשה שלכם

בקשות לקבלת היתר בניה נבדקות בקפידה על ידי הוועדה לתכנון. הבדיקה נועדה לוודא שהתכנון האדריכלי עומד בדרישות הבטיחות. על הבקשה להוצאת היתר לכלול מסמכים שמוכיחים עמידה בכל דרישות הבטיחות.

בהתאם לצורך תקבלו בקשה להשלמת מסמכים או הבהרת נתונים. רק לאחר קבלת כל המסמכים הדרושים תתבצע בדיקה על ידי הוועדה, הבדיקה תושלם בתוך 30 ימי עבודה.

זהו שלב בקרת התוכן במהלכן הוועדה בודקת שהשלמתם את כל הדרישות.

השלב האחרון בדרך אל היתר בניה

במידה וכל הנתונים אכן תקינים והבקשה אושרה על ידי הוועדה תקבלו דרישת תשלום שכוללת אגרות בנייה, היטל השבחה, היטל פיתוח.

לאחר שתסדירו את התשלום הוועדה צפויה להפיק עבורכם את היתר הבניה המיוחל ולהעביר אותו לחתימות של יו"ר הוועדה ומהנדס העיר. 5 ימי עבודה נדרשים ממועד הסדרת התשלום ועד קבלת ההיתר.

כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה
כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה

רוצים לדעת כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה? פנו אלינו

אם אתם מחפשים את הדרך לזרז את ההליך הבשורה הטובה היא שאפשר לעשות זאת! הסוד לקבלת היתר בניה במהרה הוא ליווי של התהליך עם איש מקצוע מנוסה (כדאי אדריכל).

וותק של 15 שנה הופך את משרד האדריכלות של אסתי איפרגן ליעיל, מדויק, מהיר ואמין, חייגו עכשיו להתייעצות, תיאום פגישה וליווי אישי.

5/5 - (21 דירוגים)
דילוג לתוכן