רועי ואסתי איפרגן אדריכלות

עיצוב ותכנון נכון לסביבת העבודה במשרד

כבעלי עסקים המעוניינים לשכור או לרכוש משרד ולעצבו כך שיהיה מותאם לארגון שלכם, בעת קבלת החלטות לגבי העיצוב, חשוב להתעקש על פונקציונליות, וגם להדגיש את היתרונות הייחודיים של המשרד ובעצם לייצר פונקציונאליות מירבית בהתאמה אישית לצורך. תפיסת העיצוב עברה תהפוכות רבות בעשור האחרון, לא עוד דלפק קבלה וריהוט בסיסי. כיום בשנת 2024 סגנון העיצוב מותאם למיתוג העסק וייצוגו. במאמר לפניכם, ננסה לעמוד על השיקולים העיצוביים שיש לקחת בחשבון

על סמך מה נעשים השיקולים העיצוביים?

מעצבי משרדים לרוב משקללים פרמטרים רבים, כגון: חלל המשרד, צבעים, תאורה, ריהוט, אופי הארגון, מיתוג, העברת המסר ללקוח (במידה וישנה קבלת קהל), רווחת העובדים במשרד ופרמטרים רבים נוספים. נעמוד כעת על השיקולים בהרחבה:

Shutterstock
Shutterstock

המסר ללקוח

על מעצב המשרד לחשוב כמו לקוח פוטנציאלי בעת קבלת החלטות עיצוביות, כלומר, עיצוב שייחרט בזיכרון הלקוח המגיע אל משרדכם הוא עיצוב מדויק עבור העסק שלכם. הלקוח לאחר פגישה במשרד, יוצא וממשיך בדרכו. במידה והצבעים שראה, העיצובים הייחודיים והאווירה עצמה במשרד הייתה עבורו שונה ממה שרגיל לראות במשרדים, הוא יזכור זאת ויספר לאנשים בסביבתו.

המסר אותו מקבל הלקוח עושה את ההבדל, כל פרט קטן יכול לגרום לשינוי גדול מבחינת הלקוח. ניקח לדוגמא פירמת רואי חשבון או עורכי דין, בתחומים אלו חדר ישיבות אמור להיות מאובזר בטכנולוגיה הכוללת בין היתר: מקרן, שולחן גדול עם יציאות חשמל וחיבורים למחשבים ניידים, הכבלים כבר נמצאים בתוך השולחן עצמו באופן אסתטי ופרקטי לשימוש מהיר, מקרר שתייה קלה, מסך גדול, מיזוג, כסאות מנהלים תואמים ונוחות למשתמש, בשורה התחתונה, עיצוב המשאיר רושם ללקוח, פשוט עושה את ההבדל.

במידה והמשרד שלכם לא נמצא במגדל גדול בעיר הגדולה, אלא בתוך קיבוץ עם נוף ירוק המאפשר אווירה רגועה ונעימה עוד טרם נכנס אליכם הלקוח – כל אלו שמים אתכם בפוזיציית פתיחה מעולה מול הלקוח וזאת מעבר לנושא המקצועי שבגינו הגיע.

Shutterstock
Shutterstock

רווחת העובדים

רווחת העובדים הינה נקודה חשובה בתכנון ועיצוב המשרד, משרדים גדולים המאכלסים עשרות ומאות עובדים מצריכים נוחות פיסית לעבודה עצמה.

בין אם מדובר על חלל פתוח (Open space) ובין אם עמדות עבודה ואפילו משרדים סגורים ופרטיים בתוך שטח המשרד. העובדים מבלים שעות רבות מידי יום במשרד, ולכן בעת תכנון העיצוב, נושא הארגונומיה חשוב ביותר.

תאורה, צבעים וריהוט

מומלץ להקפיד על תאורה אפקטיבית ונכונה במקומות הנכונים במשרד, לדוג': מעל לעמדות העבודה עצמן, תאורה חמה ונעימה יכולה לסייע ביצירת אווירה של רוגע ונוחות, תאורה טבעית מחלונות המשרד, גם לה השפעה נרחבת על רווחת העובדים שלכם כמו גם הנוף מחוץ למשרד. מומלץ להקפיד על תאורה אחידה בכל חלקי המשרד.

צבעי הקירות ושילוב צבעים שונים בקירות יכולים להפחית או להעלות (תלוי בצבעים הנבחרים) את רמת הרוגע וירידת הלחצים של כלל העובדים. צבעים כגון: כחול וירוק מורידים לחץ ומעלים את רמת הרוגע באופן כללי וזאת לעומת צבעים חמים יותר כגון: אדום וצהוב המעוררים חדות ואנרגיה. אין נכון או לא נכון, כלומר, על המעצב להתאים את הצבעים לאופי הארגון ולסייע להשגת מטרות הארגון.

ריהוט ארגונומי משפיע ישירות על תחושת העייפות וכאבי צוואר וגב של העובדים, גובה המסך ביחס לעין העובד, סוג השולחן, נוחות הכסא, מקום לאחסון חפציו האישיים של העובד, פח קרוב, עציצים עם צמחייה, עמדת קבלת קהל ועוד – לכל אלו השפעה ישירה על פונקציונאליות בעסק ולכן על מעצב המשרד לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים המוזכרים ופרמטרים רבים נוספים בעת עיצוב המשרד.

להצעת מחיר מותאמת אישית - מלאו את הפרטים!

חלל המשרד ומיתוגו

בין אם מדובר על משרד שרכשתם ובין אם משרד להשכרה, אתם וודאי מתכננים להישאר תקופה ממושכת של שנים ולכן עיצוב חלל המשרד ומיתוגו הינם פרמטרים מרכזיים בעלי השפעה עצומה על תחושת העובדים. שימוש בגרפיקות ייחודיות וחומרי שיווק ייחודיים המשקפים את הארגון מעלים את ערך הארגון.

ניקח לדוגמא את קופות החולים, ונהיה אף ספציפיים יותר, מרפאת שיניים של קופת חולים מכבי לצורך הדוגמא, בבואכם פנימה, תמצאו על קירות חדרי הרופאים את הלוגו של מכבידנט, במסך המציג את רשימת הממתינים יוצג הלוגו בשנית בצורה עדינה יותר, חדר שירותים ממוקם בקרבה לחדרי רופאים רבים על מנת שתמצאו אותו בקלות, דלפק הקבלה גם הוא ממותג, סגנון התאורה משרה אווירה של רוגע, ניקיון מוקפד, סדר וריח נעים במקום – כל אלו הינם חלק משמעותי מעיצוב חלל המקום ומיתוגו.

מתחם משרדים פארק עינת
מתחם משרדים פארק עינת

מחפשים את המקום הבא לארגון שלכם?

קיימות אפשרויות רבות, אך כדי למצוא נוף אחר בעולם המשרדים, כזה שלא דומה לאף משרד שאתם מכירים, שיספק לכם את אווירת הרוגע שאתם מחפשים לארגון שלכם, כדאי לכם להכיר את פארק עינת.

מתחם משרדים להשכרה מוקף בירוק פסטורלי בלב קיבוץ עינת, כזה שהעובדים שלכם, הלקוחות שלכם וכמובן אתם בעצמכם לא תרצו לעזוב. כשוכרים, תוכלו לעצב את המשרדים שלכם כראות עינכם ובהתאמה לעקרונות האמורים במאמר כך שיענה על הצורך הארגוני שלכם במדויק.

להשארת פרטים וקבלת הצעת מחיר לחצו כאן

מדובר על מתחם משרדים בקרקע של 13 דונם, עם 5,000 מ"ר של משרדים באדריכלות פורצת דרך, שילוב ייחודי של כפרי ומודרני, הפארק ממוקם על כביש 6 בין מחלף נחשולים לקסם, אידיאלי לחברות ועסקים המחפשים משהו אחר ולא את המובן מאילו והצפוי.

לפרטים נוספים, בקרו באתר: https://www.park-einat.co.il/

5/5 - (18 דירוגים)
דילוג לתוכן